08.12.2025. Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut Froneri International Limited iegūt vienpersonisku izšķirošu ietekmi pār Food Union Luxembourg Group S.à.r.l.
Food Union Luxembourg Group S.à.r.l. ir holdingkompānija, kuras meitasuzņēmumi nodarbojas ar saldējuma, piena produktu, kā arī saldētu pārtikas produktu (t.sk. zivis, jūras veltes, gaļa, dārzeņi, pelmeņi un panēti ēdieni), konditorejas izstrādājumu un biezpiena batoniņu ražošanu un pārdošanu galvenokārt Baltijas, Norvēģijas, Dānijas un Rumānijas teritorijās. Food Union Luxembourg Group S.à.r.l. Latvijas teritorijā ražo un pārdod tādu zīmolu saldējuma produktus kā “Pols”, “Tio”, “Karlsons”, “Jungle Pop” un “Ekselence”.
Pamatojoties uz ziņojumā sniegto informāciju un KP veikto analīzi, KP secina, ka apvienošanās rezultātā tiks ietekmēts rūpnieciski ražota saldējuma vairumtirdzniecības tirgus Latvijas teritorijā. Papildus izvērtējot rūpnieciski ražota saldējuma tirgu Latvijas teritorijā arī šaurākā iedalījumā, t.i., atsevišķi izdalot HoReCa segmentu[1], impulsa saldējuma segmentu[2] un līdzņemšanas saldējuma segmentu[3], kuru veido tādi apakšsegmenti kā lielie iepakojumi un saldējums multipakās, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no tirgiem, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki, līdz ar to atbilstoši Konkurences likuma 16. panta ceturtajai daļai apvienošanās ir atļaujama.
Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama Konkurences padomes atļauja. Tādējādi Konkurences padome nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētājiem ilgtermiņā tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu. Plašāka informācija par apvienošanās kontroli Latvijā pieejama Konkurences padomes tīmekļvietnes sadaļā “Tirgus dalībnieku apvienošanās”.
[1] HoReCa apzīmē tos izplatīšanas kanālus, kur prece tiek pārdota tūlītējai lietošanai uz vietas jeb tiek pārdota turpmākai izplatīšanai viesnīcu, restorānu, bāru un kafejnīcu telpās.
[2] Impulsa saldējuma segmenta produkti ir paredzēti tūlītējai lietošanai, piemēram, uz ielas, sabiedriskās vietās vai atpūtas zonās, un parasti tiek iegādāti saldējuma veikalos, kioskos u.c. Šajā segmentā ietilpst dažādi saldējuma veidi, piemēram, sorberts, saldētas sulas, saldējums konusa vafelē vai glāzītē, kā arī porciju saldējums iepakojumā.
[3] Līdzņemšanas saldējuma segmenta produkti ir paredzēti patēriņam mājsaimniecībā, un patērētāji tos visbiežāk iegādājas pārtikas mazumtirdzniecības veikalos. Šajā segmentā ietilpst saldējumi lielajos iepakojumos un multipakās.