Konkurences padome (KP) turpina saņemt iesniegumus saistībā ar tirdzniecību pašvaldību rīkotu publisku pasākumu laikā. Aptaujājot noteiktas pašvaldības, KP konstatēja, ka pašvaldības tirdzniecības organizatoru piesaistei pārsvarā izmanto atklātas procedūras, piemēram, konkursu. Vienlaikus novērojami riski, kas var ietekmēt konkurenci gan tirdzniecības organizatoru starpā, gan tirgotāju starpā.
Izvirzītās prasības pretendentiem var būt pārmērīgi ierobežojošas, piemēram, attiecībā uz pieredzes apjomu vai rakstisku atsauksmju skaitu. KP atzīst, ka pieredzes prasības var būt būtiskas, jo pašvaldībai ir objektīva interese nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu. Tomēr prasībām jābūt pamatotām un samērīgām ar līguma priekšmetu. Lai veicinātu plašāku konkurenci, KP aicina pašvaldības izvērtēt iespēju pieņemt pieredzes apliecinājumus arī saistībā ar privātu pasākumu organizēšanu vai citiem līdzīgiem projektiem, ne tikai saistībā ar pašvaldību rīkotajiem pasākumiem.
KP aicina pašvaldības arī pārskatīt sadarbības nosacījumus ar tirdzniecības organizatoriem, paredzot konkursu (izsoļu) dokumentācijā un/vai līgumos prasības par atklātu un objektīvu pieteikšanās procesu tirgotājiem, kas nodrošina vienlīdzīgas iespējas visiem, kas varētu vēlēties piedalīties tirdzniecībā. Šāda pieeja veicina plašāku tirdzniecības dalībnieku loku un nodrošina pasākumu apmeklētājiem daudzveidīgāku preču un pakalpojumu klāstu.
Pašvaldībām, organizējot tirdzniecību publisku pasākumu laikā vai piešķirot tiesības to organizēt, ir pienākums ievērot Konkurences likuma 14.¹ pantā noteikto konkurences neitralitātes principu, kas paredz pienākumu ar savu rīcību nekavēt, neierobežot un nedeformēt konkurenci, kas var izpausties kā tirgus dalībnieku diskriminācija. KP atgādina, ka ir izstrādājusi Vadlīnijas par tirdzniecību pašvaldību organizētos un atbalstītos publiskos pasākumos, kuru mērķis ir palīdzēt pašvaldībām un to iestādēm izvairīties no konkurences neitralitātes neatbilstības riskiem un veicināt brīvu un godīgu konkurenci.