06.11.2025. Konkurences padome (KP) saņēma Froneri International Limited apvienošanās ziņojumu par vienpersoniskas izšķirošas ietekmes iegūšanu pār Food Union Luxembourg Group S.à.r.l. (Apvienošanās).
Froneri International Limited ir Apvienotajā Karalistē reģistrēta sabiedrība, kas piedāvā tādu zīmolu saldējumus kā Extreme, Drumstick, Oreo, Milka, Cadbury, Pirulo, Nuii u.c., kā arī ierobežotā apjomā darbojas saldētu pārtikas produktu jomā. Froneri International Limited saldējuma un saldētu produktu vairumtirdzniecību galvenokārt veic Rietumeiropā, Austrālijā un Amerikas Savienotajās Valstīs, tomēr atsevišķus produktus uzņēmums eksportē arī uz Baltijas valstīm ar vietējo izplatītāju un mazumtirgotāju starpniecību.
Food Union Luxembourg Group S.à.r.l. ir Luksemburgā reģistrēts uzņēmums, kura galvenā mītne atrodas Latvijas teritorijā. Food Union Luxembourg Group S.à.r.l. meitas sabiedrības ražo tādu zīmolu saldējumus kā Pols, Tio, Eri, Rammus, Klasika un Premia, kā arī darbojas saldētu pārtikas produktu, konditorejas izstrādājumu, biezpiena batoniņu un piena produktu jomās. Uzņēmums saimniecisko darbību galvenokārt veic Baltijas, Norvēģijas, Dānijas un Rumānijas teritorijās.
Froneri International Limited ieskatā Apvienošanās dalībnieku darbība pārklājas saldējuma un saldētu pārtikas produktu vairumtirdzniecības tirgū Baltijas un Latvijas teritorijās. Vienlaikus KP norāda, ka piena produktu joma neietilpst darījuma tvērumā, līdz ar to tā netiks ietekmēta Apvienošanās rezultātā.
Lēmums par Apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem KP jāpieņem viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas. Savukārt, ja lietā nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.
Tirgus dalībnieki vai citas ieinteresētās puses, kas vēlas sniegt viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz konkurenci, aicināti līdz 24.11.2025. sazināties ar KP ekonomisti Eliju Ķerpi (elija.kerpe@kp.gov.lv) vai aizpildīt zemāk esošo anketu.